zondag 26 december 2010

Armin van Buuren

Begin November 2010, had ik een afspraak met Graziella Ferraro in Amsterdam. Graziella is een bekende stylist van vele BN'ers maar is daarnaast ook een echte ondernemer. Zo heeft ze een eigen sieradenlijn bij Jeh, een eigen glossy Known en werkt momenteel hard aan vele andere projecten.

En van haar projecten in november was het stylen van de nieuwe tour van Armin vam Buuren. Je weet wel, de beste DJ van de WERELD; die ja! Zijn Armin Only tours zijn wereld beroemd en zijn nieuwste trots is Mirage.
Tijdens mijn afspraak in Amsterdam vroeg Graziella mij of ik de sieraden voor de zangeressen wilde maken, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Ik had 6 dagen de tijd om 8 meesterstukken in elkaar te zetten. Wat een challenge..

Onderweg in de auto zat ik tussen het springen van geluk en telefoontjes van familie al goed na te denken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Ik heb wel eens eerder grote werken gedaan, maar dit is wel echt huge!
'S avonds laat thuis gekomen ben ik meteen aan het werk gegaan. De zangeressen gegoogled en foto's verzameld. Ana Criado, Susana, Nadia Ali en Cathy Burton; stuk voor stuk prachtige meiden. Daar kon ik al genoeg inspiratie vandaan halen.
En toen was ik toe aan een nachtje dromen..

De volgende dag begon het echte harde werken. Mijn moeder en tante heb ik naar de winkel gestuurd en zelf ben ik begonnen met ontwerpen.
Het grootste struikel blok was de tijdsdruk. Normaal haal ik mijn materialen uit het buitenland en heb ik niet zoveel op voorraad. Ik had geen tijd om nog nieuw materiaal te bestellen en moest het dus doen met mijn kleine Swarovski onderdelen die ik nog had liggen en de beperkte mogelijkheid om in Nederland te shoppen.
Maar, lack of stuff maakt ook creatief. Zo is er uiteindelijk met gordijn stof gewerkt, thee, stof verf, lijm, naald en draad, permanent markers en heel veel bloed zweet en tranen ;-)






Dit sieraad is gemaakt uit oude kanten gordijnen, die we zwart hebben geprobeerd te verven. Helaas pakte de verf niet goed uit en werd het grijs. Niet eens zo erg toch?
Op het kant zijn verschillende stenen genaaid en geplakt. Het kant is gesteven en verstevigd met metaaldraad als basis.
De armband is ook weer van kant en daar is de basis van een soort plastic. En band is van elastiek met stof en natuurlijk zitten ook hier weer vele Swarovski stenen op geplakt en genaaid.





Dit is het inmiddels bekende prikkeldraad sieraad. Ik had dit prikkeldraad al enige tijd geleden gezien en toen ik mijn moeder en tante naar de groothandel stuurde met een boodschappen lijstje mocht dit niet ontbreken. Het prikkeldraad is van zwart leer en zit eigenlijk heel erg lekker.
Het ornament is beplakt met 2 soorten Swarovski stenen.




Dit lijkt misschien een bescheiden sieraad, maar is echt bling bling. De kleuren Golden Shadow en Crystal (ab) blingen je te gemoed. Prachtige grote oorsteken en er was ook nog een bijpassende armband bij.





Is dit geen plaatje? Ook gemaakt met een kanten basis. Zoals je ziet is het kant hier huidskleurig. We hadden tijdsnood en toen dit ontwerp in mij opkwam waren de winkels gesloten, dus verf kopen zat er niet meer in. Hoe dit op te lossen?? Thee! Na wat uit geprobeerd te hebben bleek de kleur te blijven zitten en niet uit te lopen. Dus deze ontwerpjes hebben tijdelijk gezwommen in thee badje, met dit als resultaat.




BLOEMEN bloemen en nog eens bloemen! Alleen de ketting en oorbellen staan op de foto maar er is ook nog een bijpassende armband. De oorbellen zijn werkelijk waar GROOT en er zitten honderen kraaltjes in.




Dit sieraad heeft voor veel stress gezorgd. Mijn oude vertrouwde draad was op en welk draad ik ook kocht, niets werkte zoals ik wilde. Het een krulde op, het andere brak. Wat een ramp. Uiteindelijk toch nog iets gevonden. Goede les uit gehaald, alles RUIM op voorraad hebben..

Enkele ontwerpen heb ik helaas niet op de foto. Want dat was ook nog een hele happening. De sieraden zou ik namelijk op maandag avond af gaan geven in Amsterdam, maar die nacht vertrok ik ook op vakantie. Alles was stress en alle sieraden waren op de laatste dag nog steeds niet klaar. Om 6 uur was ik nog de laatste hand aan alles aan het leggen. Toen moest alles nog in doosjes. Maar ik wou alles ook nog op de foto. Natuurlijk was de batterij van mijn camera ook nog eens bijna leeg dus de stress sloeg toe. Ik heb snel een wit papier op de bank gelegd en snel even wat fototjes geschoten. Vandaar de kwaliteit.

Om 8 uur zat ik Bij Graziella aan tafel, met zweethandjes en wel. Want wat gaat ze er van vinden, is het goed genoeg? Doosje voor doosje liet ik de sieraden zien, en gelukkig vond ze het mooi! Er viel een last van mijn schouders.
Een week letterlijk dag en nacht aan het zwoegen geweest, grenzen opgezocht. Ik heb gelukkig veel hulp gehad van mijn lieve moeder Pieta en mijn Tante Toni. Zonder hen was ik letterlijk doorgedraaid.

Die nacht heb ik snel mijn spullen gepakt en zijn we naar het vliegveld gegaan. Bij de premiere van Mirage op 13 november in Utrecht ben ik dus helaas niet geweest. Maar Susana tweette er het volgende over..


Helaas heb ik nog niet veel duidelijke foto's ontvangen, maar hier wat sfeer inpressies van Armin Only in samenwerking met LA MOON!






Al met al was het een super ervaring en vooral een grote eer om hier aan mee te werken. Hopelijk levert het nog leuke dingen voor mij op, maar zo niet dan kan heb ik in iedergeval deze samenwerking die ik op mijn lijstje er bij mag schrijven.


Tweet van zangeres Susana.

Graziella schreef ook een blog over het stylen van Armin Only. Klik HIER.

Iedereen bedankt voor deze mogelijkheid.

Liefs Mirjam de WIt
www.LaMoon.nl

1 opmerking:

  1. Ahh wat leuk :) die van het zogenaamde prikkeldraad vind ik dan weer niet zo mooi, maar de rest oelalalaaa

    BeantwoordenVerwijderen