dinsdag 1 februari 2011

Schoonhoven #3 en #4

Twee weken geleden plaatste ik een laatste update over Schoonhoven, ik zal jullie nu even updaten.

Vorige week maandag had ik niet mijn dag. Ik was al erg moe die dag en dat was 's avonds goed te merken. Dingen mislukte en ik maakte stomme foutjes. Ik besloot dus om de gehele les verder te oefenen met zagen. Ik bleef maar OP de lijn zagen, terwijl je er naast moet leren zagen.

Tussen de lessen door heb ik helaas geen tijd gevonden om thuis te oefenen, in tegenstelling tot de rest van mijn groepje.

Deze week voelde ik mij wat beter, wonder boven wonder na zo'n week, en heb ik hard gewerkt aan het oefenen voor de eerste beoordelings opdracht.
De opdracht is om uit een plaatje van 55 bij 55 mm eerst een rand af te zagen zodat er een plaatje van 50x50 overblijft. In dit plaatje heb ik weer lijnen gekrast waar ik zowel rechte lijnen als ronde lijnen moet zagen.
Het plaatje word beoordeeld om de volgende punten; het goed tekenen/krassen van de lijnen, de afmetingen van het algehele plaatje, de afmetingen tussen de zaagsnedes, het goed NAAST de lijn zagen, een nette rechte lijn zagen, een mooie ronde lijn en ook het schuren van het geheel.
Ik heb gisteren alles opgetekend en de buitenste rand gezaagd. Ik hoop deze week wel thuis tijd te vinden om verder te zagen.

Dit plaatje lever ik nog niet in, ik maak hem hierna nogmaals en deze lever ik in.

Na deze opdracht moet ik een kameleon zagen, eindelijk iets wat vorm heeft. Dus niet alleen recht zagen.

Binnenkort weer een update met foto's.

Liefs Mirjam de Wit
La Moon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten